Κύριε Πρόεδρε,

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Αναμφισβήτητα η παρούσα μελέτη είναι μία καλή προσπάθεια που έχει ως κύριο σκοπό τη δημιουργία βιώσιμων συστημάτων αστικών μεταφορών με αποτελεσματική αξιοποίηση του αστικού χώρου, των υφιστάμενων υποδομών και υπηρεσιών μεταφορών όπως προβλέπεται από το Ν. 4784/2021.

Θα ήθελα ωστόσο να επισημάνω ορισμένα ζητήματα:

  1. Κατ’ αρχάς λόγω της χωροθέτησης του νέου ΚΣΥΛ (Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων) στην περιοχή του Ελαιώνα (στην περιοχή που περικλείεται από τον Παράδρομο της Λ. Κηφισού, την Ιερά Οδό και τις οδούς Αγ. Άννης και Πιερίας) και εξαιτίας του γεγονότος θα δημιουργηθεί μια σειρά υποδομών ευρύτερου χαρακτήρα (υπερτοπικό πόλο έλξης στην περιοχή) θα οδηγήσει σε μεγάλη επιβάρυνση της Ιεράς Οδού, η οποία με την σειρά της θα επηρεάσει σημαντικά την κυκλοφοριακή λειτουργία του δικτύου τόσο του Δήμου όσο και των όμορων Δήμων από τους οποίους διέρχεται. Απόρροια αυτού θα είναι η έντονη φόρτισή της, από την αρχή της κιόλας, με μεγάλες ροές οχημάτων. Ταυτόχρονα, σημαντική παράμετρος της υποβάθμισης της οδού θα είναι και η συχνότερη χρήση της από βαρέα οχήματα και λεωφορεία τα οποία θα κατευθύνονται από και προς τον ΚΣΥΛ με αποτέλεσμα να δημιουργούν αισθητές κυκλοφοριακές αλλά και περιβαλλοντικές πιέσεις. Γίνεται, λοιπόν, αντιληπτό ότι θα επηρεάσει άμεσα τις ενεργές μετακινήσεις και ιδιαίτερα την λειτουργία του προτεινόμενου δικτύου ποδηλάτου που εκτείνεται σε όλο το μήκος της Ιεράς οδού από την αρχή της μέχρι το τέλος της. Απαιτείται λοιπόν άμεσα εκπόνηση μιας κυκλοφοριακής μελέτης που θα αφορά την ευρύτερη περιοχή και σχεδόν θα πρέπει να απαγορεύει τη διέλευση βαρέων οχημάτων και λεωφορείων του ΚΣΥΛ από την Ιερά οδό (χρήση μονο Λ. Αθηνών και Κηφισού). Παράλληλα είναι αναγκαίο να διασφαλίζονται συνέργειες, συντονισμός κατά την εφαρμογή αντίστοιχων σχεδίων των όμορων Δήμων και κυρίως του Δήμου Αθηναίων.
  2. Είναι αναγκαίο να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή και απαιτείται περαιτέρω επεξεργασία στο θέμα της ελεγχόμενης (ρύθμιση) στάθμευσης και κυρίως της μακροχρόνιας στάθμευσης (π.χ. ιδιωτικά οχήματα εργαζομένων) αλλά και αναφορικά με τον εφοδιασμό καταστημάτων (αύξηση κατά 35%, 70%, 95% των ήδη 50ΚΜ που ρυθμίζεται η στάθμευση σελ. 14 – Επίσης Μείωση κατά 20% των διαθέσιμων θέσεων – σελ.15).
  3. Γίνεται αναφορά για αύξηση πεζοδρομημένων οδών, για προτεραιοποίηση και τη διασφάλιση της ανεμπόδιστης ροής των πεζών και των ΑΜΕΑ, δεν γίνεται αναφορά στην υπογειοποίηση των καλωδίων της ΔΕΗ και απομάκρυνση όλων των εμποδίων που βρίσκονται στα πεζοδρόμια (πινακίδες οδοσήμανσης, στύλοι φωτισμού κ.λ.π.) και την άμεση μεταφορά τους παραπλεύρως των υφιστάμεων πεζοδρομίων.
  4. Θα ήθελα να ρωτήσω, αν το σχέδιο αυτό στα προηγούμενα στάδια ή έστω και τώρα θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, διότι για να οριστούν οι στόχοι υπάρχουν παράμετροι όπως η συμμετοχικότητα των πολιτών όπου δεν έχουν δοθεί στοιχεία (Πίνακας 8.1 σελ 18 – όπου στόχος για την 5ετία είναι: «Τουλάχιστον το 70 -75% των ερωτηθέντων να δηλώνουν υψηλό ενδιαφέρον συμμετοχής»; Η ιστορία, όμως, έχει δείξει ότι αυτά τα σχέδια δεν πετυχαίνουν ποτέ αν δεν βάλει η Διοίκηση στην εξίσωση τους πολίτες που είναι και οι άμεσοι χρήστες και ωφελούμενοι.

 

Με εκτίμηση,

Ευαγγελάτος Σπυρίδων,

Δημοτικός Σύμβουλος της Δημοτικής Παράταξης

«Ανάπλαση Αιγάλεω»

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *